Forsyningsbransjen
Den bærekraftige innkjøpsplattformen for forsyningsbransjen
Få full oversikt over utgiftene deres til leverandører. Fra kostnadsreduksjon til bedre, datadrevne beslutninger - alt dere trenger på ett sted.
Book demo
Plattformens muligheter
Hvordan håndtere innkjøpsutfordringer i forsyningsbransjen
Ignite samler all innkjøps- og bærekraftsdata samt verktøy på én plattform, og gir dere en helhetlig oversikt over kostnader, utslipp og risiko i hele verdikjeden.
Manglende transparens på tvers av prosjekter
Desentraliserte, prosjektbaserte innkjøp gjør det vanskelig å få en tydelig oversikt over innkjøp og leverandører, noe som gir mindre kontroll.
.jpg)
Manglende innsikt i leverandører
Når marginene er lave og forhandlingene tøffe, blir nøyaktig innsikt og data essensielt får å finne besparelses muligheter og opprettholde konkurransekraft.

Høy andel ikke-kontraktsfestede innkjøp
Uten sentralisert kontroll faller mange innkjøp utenfor kontrakter og rammeavtaler, noe som fører til tapte kostnadsbesparelser og økt risiko.

Fragmentert utslippsinformasjon
Data spredt over flere systemer gjør det utfordrende å beregne og rapportere på Scope 1, 2 og 3 utslipp. Dette kompliserer arbeidet med å overholde lovgivning, redusere utslipp og nå bærekraftsmål.

Plattformens muligheter
Få full oversikt og reduser risiko med Ignite
Optimaliser nøkkelkategorier for innkjøp, reduser kostnader, øk andelen kontraktsfestede innkjøp og spor utslipp for full kontroll over arbeidet deres.

Administrer og optimaliser innkjøpskategoriene deres
Legg til, harmoniser og konsolider utgiftsdata fra flere ERP - systemer. Med Ignites klassifiseringssystem kan dere tilpasse dataene deres til eksisterende utgiftskategorier og strukturer, slik at dere kan administrere dem effektivt.
Dette gjør det mulig å optimalisere leverandørmiksen i hver kategori, håndtere risikoer proaktivt og mye mer.
Dette gjør det mulig å optimalisere leverandørmiksen i hver kategori, håndtere risikoer proaktivt og mye mer.
Book demo



Øk andelen kontraktsfestede innkjøp
Sentraliser alle kontrakter og rammeavtaler i Ignite, og koble dem til utgiftsdatene deres. Med èn pålitelig kilde kan dere effektivt spore kontraktsfestede innkjøp og sikre samsvar på tvers av selskapet og prosjektene deres.
Book demo

Få en komplett oversikt over leverandørene deres
Samle alle leverandørene deres og deres viktigste informasjon på ett sted, slik at dere kan identifisere de beste samarbeidspartnerne og redusere risikoen.
Utfør interne kvalitetsvurderinger og berik leverandørene deres med sosiale eller finansielle risikovurderinger, eller tilpassede datakilder som StartBANK, for å sikre compliance.
Utfør interne kvalitetsvurderinger og berik leverandørene deres med sosiale eller finansielle risikovurderinger, eller tilpassede datakilder som StartBANK, for å sikre compliance.
Book demo

.png)

Reduser kostnader og forbedre arbeidskapitalen
Avdekk kostnadsbesparelser på tvers av alle innkjøp med ferdige dashbords. Få datadrevet innsikt for å konsolidere leverandører, forhandle basert på prisutvikling eller redusere arbeidskapital på tvers av kategorier og prosjekter.
Book demo

Spor scope 1, 2 og 3-utslipp deres
Beregn utslippene deres med vår Greenhouse Protocol-validerte metodikk og sikre compliance med CSRD.
Identifiser muligheter for å redusere de største utslippene på tvers av leverandører, kategorier og prosjekter, og sammenlign fremgangen din år for år.
Identifiser muligheter for å redusere de største utslippene på tvers av leverandører, kategorier og prosjekter, og sammenlign fremgangen din år for år.
Book demo
.png)
Se hva kundene våre sier
Se hvordan Ignite bidrar til at bedrifter realiserer målene sine
«Ignite er en skalerbar løsning. Ved å investere tid i å grundig kategorisere transaksjoner det første året, videreføres reglene automatisk til de påfølgende årene.
Det kunnskapsrike teamet er alltid klare til å bistå oss med eventuelle utfordringer og spørsmål. Det er tydelig at smarte mennesker skaper smarte løsninger.»
Det kunnskapsrike teamet er alltid klare til å bistå oss med eventuelle utfordringer og spørsmål. Det er tydelig at smarte mennesker skaper smarte løsninger.»
«Vi ønsket en løsning som ga oss en total oversikt over utslippene våre og forenklet rapporteringsprossesen, slik at vi alltid hadde tilgang til de nyeste utslippsfaktorene fra pålitelige kilder og dermed kunne redusere risikoen for feil.
Vi er veldig fornøyde, ikke bare med Ignite-plattformen, men med hele teamet og kulturen deres.»
Vi er veldig fornøyde, ikke bare med Ignite-plattformen, men med hele teamet og kulturen deres.»
«Ignite eliminerer den tidskrevende jobben med å vedlikeholde og oppdatere komplekse datasett. Plattformen lar oss fokusere på det vi gjør best - identifisere forbedringsområder, utvikle strategier og ta datadrevende beslutninger. Ignite har hjulpet oss med å oppfylle våre compliance krav, nå våre utslippsreduksjons mål og har gitt produktiviteten vår et betydelig løft.»
«Ignite hjelper oss med å kontrollere innkjøpene våre, slik at vi enkelt kan jobbe faktabasert med innkjøp på tvers av alle forretningsenheter og kategorier.»
Se hva kundene våre sier
Hvordan Stena Metall fikk full kontroll over innkjøp med Ignite
Se hvordan Stena Metall brukte Ignite for å få full kontroll over innkjøp, forbedre kontrakts compliance og styrket strategiske beslutninger på tvers av organisasjonen.

Stena Metall
Grunnlagt i 1939, utviklet Stena Metall seg fra en lokal skraphandler i Göteborg til en global leder innen sirkulærøkonomi.
Med virksomhet i 9 land, over 4,300 ansatte og et bredt spekter av tjenester innen ressursforvaltning, gjenvinning, stålproduksjon og mer, var innkjøpsstyring på denne skalaen en kompleks utfordring.
Selskapet var avhengig av en statisk database for å administrere innkjøp, noe som gjorde det utfordrende å dykke dypere inn i dataene og koble dem til viktige områder som kontrakter, leverandørduveringer og finansiell informasjon.
Se hvordan Stena Metall samlet dataene sine for enklere styring og bedre beslutninger med Ignite.
Les deres historie
«Vi trenger ikke lenger å bla gjennom statiske rapporter. Ignite viser dynamisk oppdatert innkjøpsdata tilpasset hver situasjon. Enten vi forbereder en leverandørevaluering eller administrer en kategori, hjelper Ignite oss med å finne og presentere data på en måte som skaper bedre resultater.»
Fra vår blogg
Ressurser
Lær om beste praksis for bærekraftige innkjøp.
.jpg)


.jpg)







.png)




.png)




