Forbruksanalyse
Få en omfattende og oppdatert oversikt over kjøpet ditt. Harmoniser, klassifiser og analyser utgiftene dine for å administrere utgifter, forenkle rapportering og øke effektiviteten.
Hvorfor Ignite?
Arbeid raskt med og naviger gjennom forbruksdataene dine, og integrer dem sømløst i den daglige driften.
Kombiner forskjellige datakilder, bruk datalogikk og opprett konsistente, verifiserbare datarørledninger for å løse eventuelle problemer effektivt og skape en kilde til sannhet.
Verktøyet vårt gir omfattende fleksibilitet, slik at du kan kombinere forskjellige datakilder, og å klassifisere og visualisere data.
Utnytt verdifull innsikt for rapportering og sporing enkelt for å spare tid og penger. Avslør forbedringsområder og muligheter med vår klare innsikt.
Kundens suksesshistorie
Hvordan innkjøpsinnovasjon sparte denne konstruksjonen store hundrevis av timer hver måned, slik at den kunne fokusere på sitt kjerneoppdrag om å drive bærekraft og samsvar.
Veidekkes innkjøp var desentralisert, der data ble lagret i forskjellige systemer, ofte i ulike formater og spredt over mange innkjøpssentre.
Selv om det var bra for fleksibilitet, gjorde det det også utfordrende for Veidekke å holde oversikt over hva og hvor de brukte og hvordan det bidro til deres overordnede mål. Det var liten eller ingen åpenhet om organisasjonens utgifter og anskaffelsesoperasjoner.
Veidekke trengte en løsning for å håndtere alt dette for å spare tid og penger og samtidig forbedre effektiviteten og samarbeidet mellom ulike avdelinger. Se hvordan de brukte Ignite for å oppnå dette.
Finn ut mer om Spend Analytics
Les guiden vår for å lære hvordan du får synlighet i anskaffelsesdataene dine.
Du får innsikt i hvordan du raskt kan få kontroll over det og bruke det til å identifisere sparemuligheter, risikoer og måter å forbedre innkjøpsteamets effektivitet på.
Forbruksanalyse eller forbruksanalyse, er praksisen med å gjennomgå historiske forbruksdata for å få handlingsbar innsikt, redusere kostnader, øke effektiviteten eller forbedre leverandørrelasjoner. Metodikken inkluderer prosessen med å samle inn, rense, klassifisere (eller kategorisere) og analysere utgiftene i organisasjonen din.
Målet vårt er å styrke ansvarlig beslutningstaking ved å gi deg den innsikten og verktøyene du trenger for å frigjøre potensialet i forsyningskjeden din.